35% lagere kost per afspraak in de toonzaal voor warm wonen
-35%
kost per afspraak
+56%
conversieratio
Intro warm wonen
Wat ooit begon als een kleine kachelwinkel is uitgegroeid tot een sterke speler in de sector van haarden en kachels in groot Antwerpen. Een vurig familiebedrijf waar modern vakmanschap, oog voor detail, eerlijkheid en respect hoog in het vaandel worden gedragen.
Waarom klopte
warm wonen aan bij Mañana?
Na een jarenlange succesvolle samenwerking met een gerenomeerd digital marketing agency verloor warm wonen zijn voeling een beetje met die partij. Ze gingen op zoek naar een persoonlijkere relatie, concrete inzichten op maat en een duidelijk antwoord op de vraag waarom bepaalde investeringen (wel of niet) gedaan worden.
De aanpak van Mañana
Aangezien er al heel wat activiteit was in het verleden, zijn we gestart met een digitale marketing audit. Zo brachten we niet alleen de huidige situatie in kaart, maar konden we ook perfect de verschillende opportuniteiten bloot leggen.
Op basis van die inzichten werden duidelijke doelen en een bijpassend marketingplan voor 2023 opgesteld.
Eén van de belangrijkste quick wins lag in het optimaliseren van het Google Ads account, een voorname bron van leads voor warm wonen.
In een zeer volwassen account werd met de juiste ingrepen toch meteen een aanzienlijke verbetering van de cijfers gerealiseerd.
- Meer data-input voor het algoritme
- Gerichter adverteren qua locatie en doelgroep
- Frequentere opvolging én bijsturing op basis van de resultaten
Geen al te complexe optimalisaties, maar wel de juiste ingrepen binnen het account.
Klinkt tijdrovend & duur? Dit alles werd gerealiseerd op enkele dagen tijd!
Mañana heeft geholpen met
- Digitale marketing audit
- Data marketing
- Google Advertising optimalisaties
Eindelijk opnieuw zicht op waarom we investeren in digitale marketing en hoe we verder kunnen optimaliseren. Verhelderende communicatie in begrijpbare eenvoud zonder al te veel tierlantijntjes.
Danny Daniels – Zaakvoerder warm wonen
Het resultaat voor warm wonen
-35%
kost per afspraak
+56%
conversieratio
Het gemiddeld aantal afspraken per dag bleef zo goed als gelijk. Hetzelfde aantal afspraken dus, gewoon goedkoper.