Een najaarscampagne vol structurele voordelen voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

25x

meer leads t.o.v. vorige campagne

-85%

kost per lead

Intro klant

Het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen is jaarlijks één van de sterkst groeiende ziekenfondsen in Vlaanderen. Met een dienstverlening die vooral inzet op een snelle terugbetaling, een persoonlijke service en een uitgebreid pakket aan aanvullende diensten en voordelen staan ze dan ook sterk in de markt.

Waarom klopte het
NZVL aan bij Mañana?

Door het ontbreken van interne kennis inzake digitale marketing ging het NZVL eerder al een aantal samenwerkingen met marketingpartijen aan. Die werden echter geen onverdeeld succes en daarom gingen ze op zoek naar een digitale marketing oplossing met een persoonlijkere aanpak en meer in-house ondersteuning.

De aanpak van Mañana

Een oorzaak van de mindere resultaten in het verleden was het gebrek aan correcte conversie- en data-inzichten waardoor niet correct kon bijgestuurd worden. Zodra dat geoptimaliseerd was, konden we effectief aan de slag met de najaarscampagne zelf.

Naast een aantal quick wins in vergelijking met de vorige campagnes werkten we ook aan een aantal structurele verbeteringen zoals:

  • De beste organisatie van de campagnes in verschillende platformen als Google Ads & Meta,
  • De optimalisatie van landingspagina’s, visuals, begeleidende copy en zelfs de formulieren,
  • Een aanpassing van regio, doelgroep, etc. om het budget beter te laten renderen,
  • Het vrijmaken van 10% van het budget om te innoveren en nieuwe zaken te testen.

Door voortdurend te optimaliseren en telkens ook nieuwe dingen te testen, werden de resultaten van de campagnes week na week beter. Niet alleen in het aantal leads, maar ook inzake kost per lead!

Bovendien werd doorheen het hele proces de interne digitale marketing kennis enorm opgeschroefd. Mañana zorgde er via een opleiding on-the-go en voortdurende feedback namelijk voor dat dergelijke campagnes in de toekomst perfect door de mensen van het NZVL zelf opgezet kunnen worden.

Mañana heeft geholpen met

  • Strategie & uitvoer
  • Data-optimalisaties
  • Google Advertising
  • Social media advertising
  • Conversieoptimalisatie
  • In-house kennis verbeteren

Dankzij de vlotte samenwerking en begeleiding ter plaatse hebben we ons ziekenfonds nog meer op de kaart kunnen zetten en kunnen we ook op een digitale manier verder groeien.

Sophie Muyllaert – Marketing Manager NZVL

Het resultaat voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

25x

meer leads t.o.v. vorige campagne

-85%

kost per lead

Zeer bemoedigende resultaten die ook nadien verder hun vruchten hebben afgeworpen. Van een structurele vooruitgang op vlak van digitale marketing gesproken!

Benieuwd naar meer?